En dag i stallet

Idag var det en heldag i stallet. Var där ute vid nio tiden och släppte ut kusarna och gav de frukost. Städade sedan min hylla i foderkammaren och slängde och städade bort onödiga prylar. Putsade upp mina träns och rensade iordning mina benskydd i samma veva också. Cirka halv 12 kom Julia och vi började med spån rummet och loftet. Soppa och drog ut massvis med gammal skit. Efter typ en och en halv time började de se lite normalt ut. Vi belönade oss sedan med en söndagstur i skogen. Blev en riktigt långtur och både vi och hästarna tyckte det var otroligt skönt med lite luft och det var ju bara knappt 2- i luften med. Underbart. Cloé gick jättebra och var avslappnad. Väl hemma i stallet igen såg vi alla ut som snömonster. Blev ompyssling av pållarna , tjärade hovarna och ryktade myste. Sedan fick de sitt hö och sina pyjamaser. Vi var rätt så slut kan man säga men endå så städade vi de sista bitarna i sadelkammaren innan vi satte oss i en varm bil och brummade hem. Personligen så slängde jag mig över mat då jag inte ätit sedan klockan 8 imorsé. Tog en varm dusch och nu sitter man här och slappar. Har fått en sån där förkylning som aldrig vill gå över men ska försöka gå till skolan imon iallefall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0