Getryggen

Ute hos hästarna vid halv 12 tiden idag. Red en tur med Clifden med Candra på Cloé som sällskap. Rundan idag blev Getryggen, (inte döpt den själv, finns en skylt, om ni undrar vrf den har ett så konstigt namn). Clifden var lite stimmig/bråkig/busig idag.. Han ville inte riktigt koppla av utan hela tiden dansa runt på vägen och kolla sig omkring. Gjorde en hel del skänkelvikningar, ställningar, tempoväxlingar, - ja allt för att han skulle bli aktiverad och ha annat att tänka på. Efter 20 min sisådär började han slappna av och sluta att spänna sig. Då gick han trevligt i fin form... .... Tills vi kom till galoppsträckan och han blev en energibomb åter igen. I galoppen orkade jag verkligen inte tjaffsa med honom i det tempot. Han skulle ju bara om Cloé. Fick lugna ned honom efteråt i stället, då var han snyggish. Energipaket som han ä´.

Var inte helt nöjd efter galoppen, så jag gick till paddocken en stund efteråt. Hade bara ridit ca. 40 min så jag avslutade med några minuter där. Då var det inga problem, han fattade alla vinklar direkt och arbetade på som bara den. Han var rikigt "Mallig" efteråt x)

I stallet fick han en skön puss av hästkompisen Teddy som ar 1år. De tycker om varann. tihi.

Jag ryktade, putsade, släppte ut Clifden i hagen och åkte hem.



bilden får Teddy stå för idag. Han är så underbart söt <3
lånad bild av Anki

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0