3, 2 med 2 och 1 med 4.

haha stör mig fortfarande på vad jag sa till pappa när han skulle fixa hö till Clifden idag. "3, 2 med 2 och 1 med 4", samtidigt som jag pratade hur fort som hälst. Pappa lixom "okeeeej?", haha. Det jag igentligen menade var " ta 3 hökassar, 2 kassar med 2kg i, och 1 kasse med 4kg i. Inte så lätt för den oerfarne att fatta det där.

Iaf...
Slutar ju vid 16 tiden denna veckan eftersom jag har Prao.. därefter åker jag hem och äter och cyklar till stallet. Tar sisådär 20-30 min till stallet nu med snöklädda vägar också. Men idag fick jag skjuss. 

Kom ut till stallet strax efter 17 tiden. Mockade och pappa fixade hö. Sedan ryktade jag Pållen och traskade till paddocken (igen). Blev fortsättning där vi slutade igår, hade ingen sadel idag häller. Barbackamyyys. Måste verkligen träna på sittsen, kan knappt sitta ner i traven på Clifden, han skumpar jättemycket. Bara han slappnar av och taggar ner så blir det mjukt o skönt. Somsagt igår blev det mest skrittarbete idag jobbade vi mest med traven. lite serpentiner, stora och små bågar och volter för att kunna bromsa upp lättare. Clifden var duktig.



Vaddå Rosa???

// Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0