Arbete i padocken

Cyklade ut till Cloé lite senare idag, kring 4 ungefär. Svinkallt helt seriöst, säkert ner mot nollan. Min vovve Embla fick sitta i cykelkorgen och följa med ut. Tog en anings längre tid men tillslut var vi där. Mockade rent. Det var extra blött i boxen tror de kan va för hon är i slutbrunst nu. La iallefall ut lite torrt till henne. Tog in henne från hagen lagom till mörkret kom. Hon har verkligen pälsat på henne på sista tiden. Har börjat fundera i raktankar, men jag vet inte jag tror inte de. Idag blev det padocken för Cloé och mig. Började ridpasset med en lång jogginstäcka så båda fick bli lite varma. Tog sedan tyglarna och började med lite lösgörande övningar. Repeterade mycket från lektionen i onsdags. Hon verkade komma ihåg för hon försökte verkligen. Efter en ordentlig upp värmning så började ja med lite galopparbete på en åtta. Lite stretig och ville gärna springa iväg i handen men vi löste det rätt bra endå, repeterade även studsövningarna på volten vi gjorde häromdagen. Super! Hon va klockren på volten. Fick ut precis de ja ville av ridpasset. Va väldigt kall och stel efter passet så ja gick en promenix med henne så hon fick lugna sig en aning innan hon fick kvällsmat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0