Dagens ridpass

Idag cyklade jag ut till stallet vid 14 tiden. Först av allt gick jag ut i hagen och gosade med clifden som låg och solade, kröp in brevid honom och myste <3 Upptäckte ett sår vid nosryggen som var ordentligt svullet. Han hade fått sig en liten skråma som svullnat upp, antagligen från något i hagen som han gått imot. Jag rörde lite vid det och det va ömt men inte så farligt. Tog in lille mannen och ryktade. Beslutade oss att rida iaf, men bytte till remonten som inte ligger exakt på svullnaden och satte även på ett ludd. Gjorde likadant med grimman.

Vi klampade bort mot paddocken och satt upp. Kände på honom att han blev riden ordentligt igår för han blev mjuk fort. Red lite som igår med framdelsvändningar och på böjt spår. Han blev rikigt avslappnad och det är dit vi vill komma!

Underlaget var inte det bästa idag, lite hårt på sina stället eftersom det frös inatt. Hade planerat att hoppa men ändrade om till "markarbete" med två oxrar som jag hoppade i en "åtta". Brukar variera med att ta längre och kortare vägar samt länga och korta galoppen. Det gick riktigt bra!



//   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0