Dressyr-Pass på morgonen

Tjoohoo!

Idag red jag Dressyr i paddocken med min plutt. Det var lika härligt väder som igår, Underbart! Det var bara glada miner igenom hela ridpasset idag. Clifden gick så avslappnat och lungt! Han brukar annars stimma upp sig för minsta lilla.

Började med att rida lite framdelsvändningar på en fyrkant för att få honom lyhörd och för att sätta under bakbenen. Gick riktigt bra! Därefter blev det att mjuka upp han i sidorna riktigt ordentligt på volter och  bågar. När man har checkat av Gas-broms-mjuk i sidorna- lyhörd- kan man börja koncentrera sig på formen. Gick så himla fint i alla gångarter, det lönar sig att rida fram ordentligt och göra honom lösgjord så han kan komma ned och slappna av. Sånna här dagar är han så underbar! (L)

Efter ridturen traskade vi ut i hagen igen och hästarna fick sitt Lunchhö. När jag hade mockat och fixat cyklade jag hem och inväntade gäster.

Clifden Galway <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0