Hemma från stallet

Idag åkte jag upp kl 8 till Cloé för att rida ett kondispass i skogen.Cloé tyckte jag var hel skum som inte släppte ut henne i hagen utan hämtade sadlen istället.Började ridpasset med att skritta fram på varierande underlag innan jag började med galopparbetet. Hennes starka gångart är just galoppen så våran tränare har föreslagit att jag alltid börjar med att galoppera henne mjuk innan jag börjar med travarbetet. Hon funkar bäst så. Tog fem steg kort galopp, lät henne öka fem steg o.s.v. Tillslut blev hon väldigt lyhörd och hon som vanligtvis inte gör så mkt extra började ge sig i handen kortare stundar utan att vi behövde bli alltför osams. Riktigt nöjd med passet hon fick upp andning och fick arbeta på ett lite mer avslappnat sätt idag. Väldigt trevligt när vi för en gångskull sadlar av som kompisar. Cyklade sedan hem och ska nu äta och städa iordning mitt rum innan ja drar till älskling !

// CANDRA


Cloé ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0