Istid

Fy vad kallt det är ute! Men endå sjukt mys med massvis med snö. För snö är det här i Eksjö. Detta begränsar ju ridningen ganska rejält men Cloé har ju båda snösulor och broddar. Som julia skrivit redan var vi ju och hoppade lite i ridhuset i lördags och det var rätt så behövligt med tanke på all överskottsenergi som min pålle travar runt med. Idag så var det cirka 13- när jag va istallet så jag longerade lite och lät henne arbeta på ett annurlunda vis men det var uppskattat iallefall. Hon sprang runt som en liten gris och fnös och travade. Alltså blev det självmotion idag. Imon är det onsdag och jag och Julia ska julpynta hos våra pållar. Hästvänligt såklart! Sedan ska vi njuta av en tur runt sjön. Cloés bra period är över. Hon bara skuttar och far överallt. Vi har nog vart i varenda dike i eksjö snart så som hon galopperar runt. Håller mig helst till trav i detta underlag till på köpet. Om vi tar galopper så har ja henne oftast samlad. Nej nu ska jag gå och duscha varmt. Kommer inlägg lite senare ikväll !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0