Jag ser det snöar !

Vaknade imorsé och blev överlycklig när jag såg att det var ett vitt snötäcke utanför! Satt hela skoldagen och drömde om hur Cloé och jag skulle pulsa runt i snön! Snö är verkligen en av de bästa sakerna ja vet! Nog att ja hatar när de blir ishalt på vägarna och blött m.m för jobbigt är de det och biland önskar man verkligen att det inte fanns men för det mesta så är så  fint! Mysigt att rida i samt kan man göra så mycket i snön! åka pulka! Tolka ! Nu blir det broddar och snösulor för hela slanten! Hoppas snön håller i sig så det inte blir något halvfrystgegg!. Men iallefall cyklade upp till stallet direkt efter skolan för att hinna rida medans det fortfarande var ljust! Jag och Cloé var lite mysiga och tog på oss ordentligt med kläder!Sedan kom vi iväg! Cloé var spänd och tyckte att det var konstigt att skogen helt plötsligt va vitt! Precis som det bara va hennes hage som helt plötsligt va vitt. Men efter lite arbete i skritt så mjuknade hon lite och va sedan ganska mjuk i traven , vågade bara prova en liten galopp då hon var väldigt stark och ja litade inte på underlaget men hon skötte sig fint i den galoppen som blev. En anings snabb bara. Svettig som en gris när vi kom tillbaka till stallet så hon fick stå inne resten av kvälen i värma stallet. Imon är det stallmöte så ska försöka hinna rida lite dressyr på fältet innan det hade jag tänkt.



Cloé i Våras...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0