Klubbdressyr?

Är klubbdressyr nu till helgen den 20de. Funderar på att vara med? Clifden och jag är inte fullt överäns med varandra i dressyren ännu. saknas bara att han ska slappna av.. När han är spänd märks det så tydligt på clifden. Han har svårt att koncentrera sig och blir stretig, då är det hopplöst att sitta ner i traven också för han blir otaktig och jätteskumpig! men såfort han kommer ner och vågar slappna av är han så underbar! Då kan jag sitta jättemjuk i sadeln o bara njuta. Men det är verkligen skillnad på oss båda nu. Vi har lärt känna varandra. Han brukar slappna av efter en ordentlig uppvärmning.

Men ser det bara som träning och för att lära oss. Så möjligen att jag cyklar ut till persö imon och anmäler oss. Eller så tar jag en lektionshäst, Carmen är också mysig. Vi får se helt enkelt, som det ser ut nu så vill jag vara med. Kommer nog starta en L:B isf. Det är roligast!



//


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0