Klubbdressyren

I lördags (20/11) var jag faktiskt med på klubbdressyren som klubben hade. Jag tog inte min egna denna gången utan blev ridskolehästen, Carmen. Anmälde mig till L:B3 2007.

Kom dit på lördags morgonen vid 9.00 tiden. Kollade startlistan och jag startade som nr 7. Hade god tid på mig för de delade upp alla som skulle rida L:B3;n i 2 grupper och jag va i andra gruppen. Medans dom första red fram och red programmet kunde jag stå och rykta på carmen. fick en liten smärre "chock" då jag insåg att hon hade ganska mycket mage, liten tjockis med andra ord^^

Vid starx innan 10 tiden fick jag rida fram. red fram i 30 min. När jag satt upp kände jag på än gång att hon var jätte lat.. Fick ta dit ett dressyrspö så hon kvickna till lite. Det hjälpte jättemycket och hon jobbade på rikitgt bra! Men när det var min tur att starta och jag var tvungen att lägga tillbaka spöt slockanade hon helt.. Hon blev riktigt seg så fick nästan sparka igång henne. Lite surt för det drar mycket poäng när hästen inte har ngn energi eller *power* så man får anstränga sig så mycket för att få hästen att vakna till. Hon var jättefin annars förutom det och hon var rena drömmen att sitta ner på, om man jämför med Clifden.  fick procenten 54,??, inte jättebra men räckte till en 4 placering precis utanför. Men jag ser det mer som träning än tävling faktiskt:)

Bild på mig och carmen så ni får se hur hon ser ut. Detta är från 1maj när vi var med på "ryttarspelen" där våren krigar mot vintern.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0