Red i stall ängen på ängen, det va poängen;)

Idag vaknade ja upp vid halv 9 tiden, åt lite frukost och drog sedan med mamma till stallet för att släppa ut hästarna. Släppte ut alla förutom Clifden för han och jag skulle ut och rida på morgonen. Borstade igenom honom ordentligt idag nu när man har redigt med tid också! Blev att jag kletade in tjära på hovarna med. Efter lite pyssel skrittade vi bort längs med vägen till stallet och red in på ängen. dressyrade lite där. Hade ganska laddad pooni kan jag ju säga! Men jag fick kämpa med att lugna ned honom och tillslut gick det. Jobbade med mycket tempoväxlingar för att få honom lyhörd, då koncentrerar han sig mer på arbetet ist för att jaga upp sig.

Efteråt fick Clifden stå en stund i stallet och torka till och smaska på lite hö. Undertiden tog jag tag i utrustningen och putsade allt ordentligt med sadeltvål. Tvättade alla benskydden med och borstade bort smutsen om det var något. Blev 5h i stallet idag, kanon at jag hann med endel!

Älskar dig<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0