Ridhuset

Igår åkte vi ut tillsammans vid kl 9.00 för att släppa ut hästarna. Clifden och Cloé fick vara kvar inne för att förberedas till ridpasset. Vi gjorde dom iordning och begav oss till ridhuset! tar ca. 30 min att skritta dit så det blev en ordentlig framskrittning.

I verken ridhuset eller på klubben syntes en enda kotte! vi var helt själva, vilken lyx! Vi började rida igång hästarna, sidvärtes,volter och tempoväxlingar. Såå underbart att rida ordentligt med underlag som man vet inte släpper eller är ojämt. Tog inte lång tid för båda hästarna att komma igång. Tror dom njöt att få vara i ridhuset dom med. Det märktes speciellt på Clifden, han förstog att det var allvar nu och inte busa runt i skogen. Jag kunde rida honom med bara ytterhjälperna och ledande inner tillslut, han var pigg men lyssnade super på sätet när jag ville minska tempot en aning. Jag bara satt och njöt på hästryggen att få rida ordentligt och riktigt rida igenom dom, är inte samma sak som att rida på ängen med 50cm snö eller på hala vägunderlag.

Men det vi igentligen kom dit för var att hoppa! Vi har inte hoppat på 3 veckor pga snön! Det var jättekul att få hoppa igen. Clifden var riktigt laddad, samma med Cloé. Vi byggde fram ett rätuppstående, en oxer och en 3 studs. Clifden och Cloésan hoppade glatt över allt utan några problem. Jag höjde till mig och Clifden i slutet ca. 1m var det. wow vad han hoppade och som vi hade längtat båda två.

Sedan red vi hem igen och hästarna fick gå ut och käka lunchhö, nöjda och belåtna efter ridhuset.




Gamla bilder på båda hästarna, men det var ridhus bilder iaf;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0