Ridtur i höstsolen

Hej på er! Idag cyklade jag ut till min pålle på förmiddagen. Började med att mocka och väga upp hö sedan tog jag in Clifden. Borstade igenom honom och fick bort dom flesta lerfläckarna, ibland är det verkligen hopplöst med vita hästar. När vi båda var påklädda och färdiga för ridning, traskade vi ut på stallplanen och satt upp. Blev en tur i skogen idag med en stor höstsol på himlen. Min piggaponny var på gott humör och traskade vänligt på. När jag rider ut brukar jag nästan alltid arbeta honom i låg form i skritt för att han går bäst då, och bygger samtidigt muskler. Ridturen tog ca 1h, därefter blev det lite mer pyssel med Clifden, in oljade hovar och stretching bland annat.

// Julia



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0