Stalldag

Snabbt inlägg, Back on Track till skolan igen efter 2 veckor, lov och prao. Ganska skönt att komma tillbaka, tycker ju faktiskt att skolan är "helt OK".

Igår vilade Clifden och mamma var ute och mockade, jag hade hemkunskaps inlämmning och ett egenslaprov att öva till. Idag åkte jag ut direkt efter skolan. Mockade till Clifden och tog sedan in honom. Hade lite ångest för det var stenhårt i Paddocken, på ängen becksvart och skogen hade jag verken lust eller ögon för att kunna rida i. Borstade 1 och 1/2 h sedan kom jag på att jag kunde longera ist. Longarede först en stund utanför stallet vid gräskanten där det inte var så fruset. Sedan gick jag in i Paddocken och fortsatte lite där. PD dög för att lulla runt i lite skritt och trav runt,runt på en volt. Därefter släppte jag Clifden helt lös och tränade på att han skulle följa mig. Brukar göra det till och från hagen, han får inte gå framför mig och inte stå framför mig när jag stannar. Clifden fattade vinkeln på momangen, blev rikitgt förvånad. Han gick tätt vid min sida hela tiden! frustade gjorde han med vilket bettyde att han va lugn och litade på mig <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0