just nu

Jag tänkte informera lite om hur de ligger till just nu hos mig och Cloé och lite allmänt i stallet.Som alla säkert vet har denna vintern inte varit snäll mot oss hästägare.Vi har i princip inte kunnat röra oss någonstans.Men envisa som vi är så vägrade ja och Cloé ge upp och ställa av oss helt utan vi underhöll oss me promenader,skritturer och sedan fick man helt enkelt rida där underlaget tillät.De tog väldigt lång tid allt detta med att ta sig ut till stallet , gå i skolan och motionera Cloé och på de fixa läxor och hinna me kompisar och familj så både Julia och jag valde därför att ställa av bloggen ! Men nu är de tänkt att den ska komma igång igen.Snön smälte här i rekordfart hos oss och för tre veckor sen kunde ja och Cloé börja rida normalt igen ( bruka paddocken ) så de är verkligen underbart.Både ja och Cloé har tappat mycket under vintern både i huvudet och muskler men nu i vi i hårdträning hä,så de ska nog gå bra.Igår så var de nästan som sommar ute i luften så jag passade på att schamponera och snygga till hästen lite.Så nu har ni fått lite status om det.Undrar ni något så är det bara att fråga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0