Borstar

Att borsta och rykta sin häst tror ja de är många mer än jag som håller med om är en väldigt viktig del i din och hästen relation. Massagen hästen får hjälper den att slappna av i musklerna och ni får en bättre samvaro ihop. Jag använder mig alltid av naturborstar eller borstar med get eller tagelhår. Upplever att jag själv får bättre grepp om såna och mycket skönare för Cloé som precis som jag tycker de är obehagligt att få stötar av syntetborstar. Jag har endast bara en stor rotviska med långa strån till hennes hovar och svans då jag inte vill slita på den genom att kamma svansen. En hovkrats har jag också en sådan med kam på sidan.Så jag lätt kan borsta rent undersidan av hoven. Men ett stort + till naturborstar!



Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

Jag älskar också mina naturborstar!



Fin blogg!

2011-02-06 @ 21:46:27
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/
Postat av: carina svensson

sv: själv tycker jag jinstigbyglarna är super snygga! tråkigt att dom tappa färg .. men alla har ju olika åsikter ;)

2011-02-07 @ 08:18:43
URL: http://ponyfocus.blogg.se/
Postat av: Candra

Skitbra är de (Y) Tycker alla borde använda de!



Till Carina ja alla har olika åsikter..

2011-02-07 @ 21:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0