2011!

Upp och hoppa tidigt en sånhär början på ett nytt år. Åkte ut tidigt till stallet, var jobbigt att gå upp eftersom det blev sent igår/idag. När jag väl stod på benen och klev in i stallet började kroppen komma igång ordentligt.

Jag red ut i skogen med Clifden efter att jag släppt ut dom andra. Idag var det rikigt blåsigt ute! Tro det eller ej men igår vid 12 slaget regnade det här! All snön på träden är borta nu och det ligger fullt med ned blåsna grenar på vägarna. Snön är som tur var inte ett enda blask, det är jag glad för. Tog det ganska lungt idag eftersom det var lite halka på vägarna. Han har somsagt gått jättebra dom här dagarna så vi tog det mest lungt i vår egna lilla takt.

Efter turen fick Clifden gå ut till kompisarna i hagen. Jag hämtade lunchhöet och delade ut till hästarna. Efter det fotade jag litegrann, sedan började jag jobba ordentligt i stallet. Skulle mocka 3 boxar idag som jag hade lovat, Elinas, Emils och Clifdens. Tog sin lilla tid. Det var riktgt sunkigt i Elinas box så där fick jag lägga in nytt spån o grejja för att de skulle bli någolunda bra.

Inte nog med att mocka så skulle jag även fixa morgon-,lunch- och kvällshö till alla tre. räknade ihop att det blev 24kg som jag packat ned, jag som hatar att väga upp hö... Tycker bara det är sååå tråkigt^^ Dessto roligare att mata hungriga hästar med det.

Efter stallet har jag inte hunnit göra mkt mer. Bänkat mig framför datan och kollat alla nyårsbilder samt spelat Riding Club, haha bara för att jag tycker det är kul ^^





// Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0