Helgen!

Tänkte försöka kortfatta helgen lite smått. I Fredags fick Cloé sina hovar verkade och nya snösulor. På eftermiddagen red Cloé henne en liten runda iskogen. Hon hade vart precis som ja trott. Lite halvt loj och inte så vaken. Tror de beror på hennes " minivila" hon haft nu. På lördagen cyklade jag upp tidigt och fixade iordning henne innan jag och Julia begav oss iväg mot ridhuset mec våra väldigt positiva hästar som tyckte livet var underbart när de fattade vart vi skulle. Väl i ridhuset började jag arbeta Cloé på små volter och regelbunda tempväxlingar. Först en aning stel. Inte så konstigt. Efter lite skittarbeta släppte de lite så ja började me travåttor och öppnor. Galoppen var riktigt spännande. Ett äventyr varje gång kan man säga. Kan väl säga såhär. När Cloé sparkar bakut gör hon det inte som normala hästar gör. Efter ridpasset var hästarna glada och nöjda så de fick gå ut ihagen och busa med det andra hästarna. Som Julia redan nämt har vi ju lite utbrytarkungar för tillfället men det är för stunden löst. Nu under veckan får jag se va som händer på ridfronten. Hoppas de ligger på nollan nu så man kan rida lite iskogen utan skare. Annars är de mycket läxor och annat som tar upp tid.

Ha de så bra!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0