Mysig skrittur, 80min

Hejsan, bloggen är verkligen i fullgång. Tycker att det rullar in inlägg hela tiden.. haha inte rikitgt, men vi har skrivit mycket nu på lovet.

Idag stack jag ut till stallet vid 12 tiden. Tog in sötaste och gav oss iväg på en skrittur i snörusket. Hade snöat enhel del idag på morgonen, säkert 20cm till. Det snöade litegrann där jag red också. Det blev barbacka idag, det är så himla mysigt att känna hur benen går under sig. Turen tog ungefär 80min med bara skritt. Eftersom jag mest rider ut i skogen får jag försöka variera med lite olika upplägg på saker och ting så idag blev det bara skritt! Stötte på 2 snöskotrar på vägen, Clifden tyckte dem var JÄTTELÄÄSCHKIGA! (läskiga). Dem dålade ju så dant!

Tillbaka i stallet stog i och kelade ett bra tag, jag ryktade 30min och kärade in hovarna m.m. D.ef fick skrutten gå ut i hagen och jag gav de lite halm att mumsa på. På tal om mums så dök Mums och Katrina upp när jag hade släppt ut Clifden. Katrina äger Midori (häst) som står i stallet, Mumin eller "Mums" som vi kallar henne är Katrinas hund.

Innan jag for hem tog jag med mig lite träns/stövlar och min Charles owen JW hjälm hem. Tänkte nämligen rengöra hjälmen hemma och putsa & ta isär tränset för en ordentlig rengörning. Stövlarna rider jag inte i nu på vintern ändån så de får stå här hemma och vila upp sig.



// Julia



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0