Putsat träns..

På morgonen idag hann jag med att rengöra tränset riktigt ordentligt. Har verken energi/lust att stå och storstäda tränset i stallet nu på vintern.. känns inte alls lockande att ta isär tränset och köra ned fingrarna i det iskalla vattnet.. O nej! I stället har jag varit smart och tatt med mig Clifdens träns hem o putsa! :)

Gjorde inget annorlunda, ni vet ju hur man putsar! Först såg jag till att ha gått om plats. Själv bredde jag ut mig i tvättstugan och putsade. Tog fram handduk, putstvål och svamp. Fyllde upp vatten i diskkornen. La i delar av det isär tagna tränset och började putsa!

 

Jag tar alltid isär tränset för att komma åt på alla ställen där smutsen lägger sig.( Inte om jag bara smörjer in det med fett eller liknande) Skumma upp tvålen och svampen och gno bort skiten..



Brukar dra av alla delar med en handduk efteråt, sedan lufttorka en liten stund bara.



Tränset på plats igen.. fick den inte stående,vet inte varför den inte blev det i bloggen..

Bettet sköljde jag av och tog bort någon gamal rest om det fanns..




//Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0