Rymling och massa halka..

Hejhej! Hinner inte blogga ordentligt under vardagarna när jag har skola. Ska försöka samanfatta veckan nu här istället.

Första skoldagen och Måndagen började med regnregn och mer regn! Har varit glashalt på vägarna och svårt att hitta bra platser att rida på för att slippa undan isen.. Denna veckan har alltså blivit ganska "slapp" för våra pållar..

Måndagen: Vi skrittade ut en runda i skogen ca. 40min (Lika halt överallt)..
Tisdagen: Hästarna fick lalla runt lösa i PD o för att röra på sig litegrann..
Onsdagen:Vila
Torsdagen: Vi red på en runda på Tyskvägarna, rundan tog ca. 1h o 10min
Fredagen: Jag skrittade på hårt (halt) underlag ca.30 min sedan intervall tränade jag på ängen så gott det gick. Var snö upp till knäna på Clifden så han fick arbeta på redigt ordentligt i snön.

Har alltså varit en riktig sumpig vecka för oss och hästarna. Både Candra och jag får nästan lite "ångest" för att vi inte kan rida våra pållar ordentligt :( Men goda nyheter är att imorron (Lördag) sticker vi till ridhuset och rider där:) Sköööönt! fick värsta positiva kicken nu :) Tänk er:

* Jämnt underlag <3
* Mjukt underlag och framförallt inte tungt<3
* Ingen halka, snö, is <3
* Man kan ha lättare klädsel <3
* Varmare i ridhuset än utomhus <3
* Hästrana kommer jobba på bättre och bli mer avslappnade när de slipper tänka på underlaget <3
* + att våra hästar är superfina i ridhuset ^^ <3

.....................................................................................................................................................................

En annan grej, PROBLEM som har dykt upp denna veckan är att Emil (Nordsvensken) och Teddy ( unghästen) kommit på att elen inte fungerar när det är kallt. Teddy står varje dag och plockar ned tråden och går över till Clifden,Cloé,Emil och Elinas hage! Emil går igenom staketet om han inte bli sysselsatt av något.. när han tröttnat helt enkelt! suck...  Bli kanske så att Emil och Teddy får stå i Paddocken tills elen fungerar igen.. Lite positivt i det "dramatiska" är att Clifden fått en kompis att leka med nu iaf. Han och Teddy springer runt och busar med varandra. De är för söta tillsammans <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0