Solen skiner himlen är blå.

Kl. 12 for jag ut till stallet idag. Jag började med det vanliga jobbet, mocka, väga hö osv. Efter det tog jag in Clifden. Jag fick något ryck och kände för att trimma honom en dag som denna dvs. klippte hovskägget, öronen, jämnade till man och tog det yttersta åp svansen som var slitet. Brukar trimma ganska ofta, vill inte att det ska se ovårdat ut ^^

Efter det sadlade jag på. Blev mitt snyggish röda JW sammetschabrak som fick ligga under sadeln idag Älskar det! Passar suvveränt till Clifdens sadel,det har världens bästa passform!

Ridturen idag blev på tyskvägarna. Clifden verkligen älsar att rida på tyskvägarna, han drar jämt åt vägen dit ut. Har inte berättat det innan men "tyskvägarna" som vi snackar ofta om att vi rider på är militärt område. De ligger stora fält och skjutbanor på sina ställen och det finns hur många fina ridvägar som hälst, ÖVERALLT! Har inte provat hälfden än. De är riktigt långa, kringeli krogiga vägar där inne. Sand/grus vägar utan för mycket sten. Perfekta ridvägar helt enkelt! På jullovet får man passa på att rida där inne så mkt det går när de inte har några skjutningar/övningar.. I vardagarna efter skolan måste vi alltid läsa på deras "scheman" när övningarna pågår. Sedan har de också bommar och flaggor som spärrar av och visar när de har övningar.

Åter till dagens ridning- Jag red i varje fall in på Tyskvägarna... och det glömde jag tillägga att man måste passera än järnväg för att komma in dit också.. Och när jag precis kommit över och var 20-30m därifrån kommer tåget, eller a, var på väg.. det blinkar ju och dånar först..
 Vi provade en ny väg idag. trodde mest att det var någon slags "genväg" och ville prova den för omväxlingens skull, men den ledde en bra bit in i skogen och ut på riktigt fina snöklädda vägar. Sen kom jag ut vid den långa galoppsträckan igen och jag blev riktigt stolt över mig själv ( och clifden) att vi hade hittat en sådan bra, ny runda :D Den tog ca. 1h o 10min att rida men mycket trav och galopp, HÄRLIGT!

Det var min dag det, ikväll har jag gjort lite annat, ätit god mat och kollat lite film. Sedan har jag även kollat in årets Let's dance! Tyckte det var en helt okej start med många intressanta kändisar.. Speciellt kul med en ryttarinna, Helena Lundbäck!




Clifden för 1 vecka sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0